سی و یک

سی و یک

سی و یک

سی و یک

یهودای من!

نگاه از تو می بارد

گویی گره خورده ای

به لحظه های داغ زمستان،

به بهمن گرم و تبدارم.

نگاه از تو می بارد

بسان بارش برف از کوه:

روان و مذاب و یخ‌داغ.

و من موسایم

اینک این گدازه های برفند در تلاش

                                        فرونشاندن 

                                                 آخرین شعله ی الهام ابتذال!



نظرات 2 + ارسال نظر
عباس دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:44 ب.ظ

سلام...راجع به متن قبل گفتی توجه چندانی به مفهوم نداری و آهنگ کلمات را دنبال میکنی سخت است باور اینکه این شعر هم نگاهی به محتوا نداشته چرا که تمام شعر پر شده از تضادهایی با مفهوم که بعید میدانم قصد و هدفی پشتش حضور نداشته است...این مطلب در تمامی بند ها رعایت شده و مشهود است و بر سر تک تک بندها میشود طولانی گفتگو کرد چند نکته به ذهنم رسید راجع به این شعر 1-با توجه به سادگی و روانی ظاهری و مغلق بودن باطنی نیاز به خوانش چند باره دارد تا مفهوم دریافت شود 2-تکیه این شعر روی بند ((نگاه از تو می بارد)) است که به نظر من هر خواننده ای را جذب میکند چه به لحاظ کلامی چه اهنگ و ازان مهم تر پرداخت استادانه به مقوله بارش که در کل این شعر همه چیز در حال باریدن است نگاهی که میبارد...3-این شعر کاملن دو پهلوست و میتوان برداشت عاشقانه وحسی از آن داشت هم میشود یک انتقاد و اعتراض ظریف سیاسی را در ان مشاهده کرد که البته شخصن با برداشت دوم بیشتر موافقم ...
خوبه این دفعه اون خانومه قبل از من نیومده...یا حق

سلام عباس جان! واقعا چقدر خوبه که کسی شعر آدم رو بخونه و احساسش رو همراه با نقد و تحلیل بیان کنه! ازت ممنونم
۱- محتوا هنگام شعر گفتن یا نوشتن یک تکه کوتاه البته برای من یک بارقه دوره یک کلیت گنگ و نامفهومه می دونم می خوام چی بگم اما وقتی شعر تموم می شه و از هیجان بهت آورش رها می شم تازه به مفهوم می رسم!
تضاد ها و تشبیه ها و ... تازه معنای پنهانشون رو می شه! این معجزه شاعریه
۲- زمانی که شعر می گفتم اصلا به چیز خاصی فکر نکردم. به کوه پشت پنجره ام نگاه می کردم که بارش باران برف ها را آب می کرد. به خود گفتم تصور کن کسی گریه کنه و برف نگاهش آب بشه چی میشه
۳- تصمیم با مخاطبه تا از دل شعر هرچه می خواد بیرون بیاره
شاعر دراین هنگام مرده و دیگه مهم نیست چی می خواسته
خیلی ممنونم

. سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:08 ب.ظ http://nog.blogsky.com

سلام
خوبی؟ چطوری؟
خیلی خوشحال شدم که اومدی!!! بازم به کلبه حقیر ما سر بزن!!!منتظریم!
موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد