سی و یک

سی و یک

سی و یک

سی و یک

somewhere سوفیا کاپولا با جدایی نادر از سیمین یک وجه مشترک داشت و آن سطح کمتر از حد انتظار بود. زمانی که تعریف چیزی، کسی یا جایی را خیلی می‌شنوی و می‌بینی که مرتب جایزه و تعریف و تمجید و تقدیر و... بارش می‌کنند به خود می گویی ای بابا! عجب چیزی باید باشد! اما وقتی به اصل ماجرا می‌رسی صاف می‌خورد توی ذوقت!

فیلم سوفیا کاپولا خیلی معمولی بود. زمانی که در ایتالیا چهچه‌های بسیار به نافش می‌بستند به خود گفتم حتمی باید این را دید! عجب فیلمی باید باشد. اما فیلم آبکی درآمد و یاد منتقدانی افتادم که تارانتینو را متهم به پارتی‌بازی کردند و گفتند که این فیلم ارزش آن چنانی ندارد که شایسته دریافت جایزه باشد.

شب پنج‌شنبه بود که بالاخره جدایی نادر از سیمین را دیدم. الحق که حال‌گیری اساسی بیش نبود. نه این که فیلم خوبی نباشد، اما فیلم به علت تکرار ساختارهای قبلی مؤلفش می‌لنگید. تمامی عناصر موجود در روایت‌های چهارشنبه سوری و درباره الی در آن جمع بودند و تنها جذابیتش بازی خوب بازیگرانش بود. مسلما من نه منتقد فیلمم و نه خیلی به دوربین و دکوپاژ و لوکیشن و این چیزها وارد، اما فیلم به من نمی‌چسبید و واقعا نمی‌فهمیدم که چرا فرهادی اقلا روایت‌های پیشینش را دستکاری نکرده و یا چرا موتیف‌های جدیدی به فیلم وارد نکرده است؟

ین را بگویم که این سلیقه و نظر شخصی من است و البته قضاوت من! والا قصدم توهین به هنر و شایستگی فرهادی و سوفیا کاپولا نبوده است. شاید شما دیده‌اید و پسندیده‌اید!

نظرات 4 + ارسال نظر
تب۴۰درجه شنبه 23 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:45 ب.ظ

پنجره نگاهمان زمانی که باز میشود
هزاران منظره وتصویر در پیش چشمانمان رژه میرود.
حالا من وتو به کدام سو نظر می اندازیم؟
فکر میکنی یک جهت دارد؟
هنر یکسو نگری در انسانها کمیاب شده است.

مینا یکشنبه 24 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 06:38 ب.ظ

من اتفاقا در مورد فیلم در بارهالی همچین حسی داشتم و توی سینما همش می گفتم این فیلمه بوده که انقدر ازش تعریف کردن ؟ اما در مورد جدایی نادر از سیمین نه وقتی رفتم سینما از چند روز قبلش یه بغض سینگینی داشتم و فضای سنگین فیلم از ابتدا انقدر تلخ بود که من ۲ ساعت تموم تو سینما اروم اروم اشک ریختم و انگار با تمام وجود تلخی واقعه رو درک میکردم

مینا یکشنبه 24 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 06:40 ب.ظ

البته دیدن فیلمها تو سینما همیشه یه اثر گذاری دیگه رو داره مثلا فرض کن تمام فیلمهایی که توی این وبلاگ ازشون تعریف کردی رو اگه می خواستی توی موبایل تماشا کنی مطمینن فیلم دیگه اون تاثیر رو برات نداشت

مریم پنج‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 06:38 ب.ظ http://aagaahiha.blogfa.com

سلام. داشتم دنبال مطلبی در گوگل میگشتم که به وبلاگ شما بر خوردم و کمی برام جالب بود که دقیقا هم نام هستیم.
به هر حال موفق باشی همنام :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد